Oslo

Datum: 2013-11-15 || Tid: 20:56:14 † Kategori: Standard † Kommentera (0)


För några veckor bestämde jag mig att det var nog, jag ville pröva någonting nytt. Bara göra någonting annat en stund och få slippa Örebro ett tag framöver. Inte bara gå hemma om dagarna och göra ingenting för att sedan spendera i stort sätt varenda helg på strömpis. Samma visa om och om igen, nej usch. Tanken på att dra till Norge har funnits enda sedan studenten och nu fick det vara dags. Slut velat helt enkelt, ah för er som inte känner mig så är jag väldigt duktig på att vela, krångla och aldrig kunna bestämma mig. Jag bestämde mig för att börja jobba som aupair och fick mycket snabbt kontakt med en familj och bara någon vecka efter det var jag på plats i Oslo. Allt gick så fort så hade varken tid att vela eller krångla. Så här i efterhand, nu när jag väl sitter här i min lägenhet jag delar med en annan tjej är jag så sjukt stolt över mig själv. Stolt över att jag vågade lämna min trygghetszon haha och bara dra till en helt ny främmande stad utan vänner. Nu har jag snart varit här i två veckor och allting bara flyter på, har träffat några nya vänner som även de har rest hit ensamma. Och på bara två veckor har jag växt så enormt mycket som person och lärt mig massor av nya saker jag aldrig trodde var möjligt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin